Kuva
Enfo pyörittää Jydacomin tietojärjestelmiä luotettavasti - suuri merkitys Suomen rakennusteollisuudelle
Sisältökappaleet
Text
Suomalainen Jydacom toimittaa tietojärjestelmiä keskisuurille rakennusliikkeille. Enfon konesalissa nämä järjestelmät pyörivät varmasti ja luotettavasti, loppukäyttäjien vaatimukset huomioiden.
Jydacomilla on noin 400 asiakasta rakennusalalla, ja noin puolet Suomen sadasta suurimmasta rakennusliikkeestä käyttää Jydacomin järjestelmää. Asiakkaat käyttävät järjestelmiä oman liiketoimintansa ohjaamiseen: esimerkiksi tarjouslaskentaan, tuotantoon, taloushallintoon ja palkanlaskentaan.
Image
Järjestelmät ovat asiakkaillemme liiketoimintakriittisiä, joten niiden hyvä käytettävyys ja luotettavuus on tärkeää. Niiden toimivuus on elinehto asiakkaillemme – vähän kärjistäen sanottuna Suomen rakennusteollisuus pysähtyisi ilman niitä. Enfo on pystynyt varmistamaan palveluiden käytettävyyden ja luotettavuuden.
Text
Palvelu vastaa loppukäyttäjien vaatimuksiin
Jydacomin ja Enfon yhteistyö alkoi jo vuonna 2006. Se pitää sisällään palvelijakapasiteetin tarjoamisen, tietoverkko- ja tietoturvapalvelut sekä lisenssipalveluita ja lisenssinhallintaa. Pitkän yhteistyön aikana Jydacomin ympäristö on muuttunut ja kehittynyt. Enfo on elänyt Jydacomin ajassa ja vaatimuksissa.
”Palveluilla on päivittäin tuhansia loppukäyttäjiä, joista suuri osa työskentelee rakennustyömaalla. Perusvaatimuksiin kuuluu palveluiden luotettavuus ja käytettävyys, sekä tiettyjen lainsäädännöllisten vaatimusten toteutuminen. Näihin tarpeisiin olemme vastanneet. Myös uusia vaatimuksia tulee: esimerkiksi nyt rakennamme kaksivaiheista tunnistautumista asiakkaille, joiden toiminnassa se on tärkeää”, sanoo Enfon asiakkuuspäällikkö Sirkka Kakko.
Ukrainan tilanne on nostanut myös tietoturvapalveluiden painoarvoa ja merkitystä Jydacomille. ”Enfo on luotettava, kotimainen toimija, jolla tietoturva-asiat ovat erittäin hyvällä tasolla. On rauhoittavaa tietää, että asiakkaidemme tiedot ovat turvassa ja suojassa Enfolla”, Mäkimattila kiittelee.
Asiointi ihmiseltä ihmiselle tärkeää
Jydacom ja sen asiakkaat ovat keskikokoisia toimijoita. Tällä on Mäkimattilan mukaan merkitystä kumppanivalinnassa; on tärkeää, että palveluntarjoaja taipuu palvelemaan keskisuurta asiakasta.
”Osa palveluja tarjoavista yrityksistä on rakentanut toimintamallinsa valtavan suurten asiakkaiden varaan eikä se ole riittävän notkea keskisuurelle asiakkaalle. Enfo on pystynyt toimimaan meille sopivalla, joustavalla tavalla. Yhteistyö sujuu: pidämme tilannekatsauksia säännöllisesti, ja tekniset henkilöt ovat yhteydessä lähes päivittäin”, Mäkimattila kertoo.
Enfon toimittamat palvelut ovat Jydacomille suuri hankinta, joten ne kilpailutetaan muutaman vuoden välein. Enfo on ollut jatkuvasti kilpailukykyinen niin palvelutarjoaman ja hintatason kuin yleisten toimintatapojensa suhteen.
”Enfolta saamme palvelua ihmiseltä ihmiselle sen sijaan, että asiat pitäisi hoitaa pelkästään esimerkiksi verkkoportaalissa. Asiasta riippuen on hyvin tärkeää, että voimme soittaa oikealle ihmiselle emmekä vain lähettää meiliä tai tikettiä mustaan aukkoon. Palvelun laatu ja konsepti ovat meille tärkeitä”, Mäkimattila sanoo.
Lupaukset on lunastettava joka päivä
Jydacom pyrkii jatkamaan hallittua kasvuaan. Kasvun myötä ja tietotekniikan kehittyessä myös laiteympäristöjä, palvelimia ja käyttöjärjestelmiä uusitaan jatkuvasti. Tätä kehitystä on hyvä ja helppo jatkaa tutun kumppanin kanssa.
”Lupaukset on toki lunastettava joka päivä ja kumppanin on oltava kilpailukykyinen myös jatkossa. Näin me puolestaan pystymme palvelemaan rakennusliikkeitä kilpailukykyisesti. Toivomme, että yhteistyö Enfon kanssa laajenee ja jatkuu vielä pitkään”, Mäkimattila lopettaa.