Skip to main content

Kuva

Group of people discussing
Uutiset

Enfo palvelee 60 vuoden kokemuksella – 90 % asiakasyrityksistä suosittelisi

Sisältökappaleet

Text

Toukokuussa 2024 tehdyn asiakaskyselyn mukaan 9/10 asiakasyrityksestä on valmis suosittelemaan Enfoa. Pitkäjänteiseen ja tulokselliseen yhteistyöhön panostava Enfo mittaa asiakaskokemusta säännöllisesti ja hyödyntää palautetta toimintansa kehittämisessä.

Enfon IT-palveluliiketoiminta täytti 60 vuotta helmikuussa 2024. Liiketoiminta on alusta asti lähtenyt asiakkaiden tarpeista ja tiiviistä yhteistyöstä. Kestävä onnistuminen asiakassuhteissa edellyttää hyvää asiakaskokemusta, jonka Enfon asiakaskysely jälleen osoitti pysyneen korkealla tasolla: Enfon valinneet yritykset kokevat olevansa oikean kumppanin kanssa. Yksittäisistä vastaajista jopa 89 % on valmis suosittelemaan Enfoa IT-toimittajana. Enfo mittaa myös kokonaistyytyväisyyttä, joka on jatkuvan palvelutuotannon parissa vaativa mittari. Asiakkaiden kokonaistyytyväisyys Enfoon yhteistyökumppanina sai arvosanaksi 4,03, joka oli vielä edellistäkin arvoa 3,93 korkeampi (asteikko 1–5).

Asiantuntemus ja hyvä palvelu saavat kiitosta 

Asiakkaat arvostavat Enfon asiantuntemusta, ja erityisen korkeita arvioita saamme henkilöstön ystävällisyydestä ja palveluasenteesta. Yhteistyö koetaan sujuvaksi, joustavaksi ja luotettavaksi. 

Pitkältä ajalta kerätty tulosdata on osoittanut, että pitkäjänteinen kumppanuus lisää asiakkaiden tyytyväisyyttä: kun yhteistyö vakiintuu, yhteiset toimintamallit hioutuvat ja asiakastieto karttuu, myös asiakaskokemus paranee entisestään. Enfo aloittaa vuosittain yhteistyön useamman uuden asiakkuuden kanssa. Asiakkaiden kanssa toteutettavat projektiluontoiset transitiot pitävät Enfon notkeana ja tarjoavat myös oppimismahdollisuuksia. Pidemmät kumppanuudet taas haastavat jatkuvaan kehitykseen ja prosessien optimointiin. 

Asiakaskokemus strategisena mittarina 

”Olen erittäin tyytyväinen hyvään tulokseen. Asiakaskokemus on yksi strategisista mittareistamme ja siinä onnistuminen on meille ratkaisevan tärkeää. Haluan kiittää jokaista vastaajaa, sillä asiakaspalaute on meille erittäin arvokasta. Se auttaa meitä kiinnittämään huomion siihen, mikä on asiakkaillemme merkityksellistä. Mielestäni tulos kertoo siitä, että olemme onnistuneet päätehtävässämme toteuttaa asiakkaillemme haluttuja tuloksia, ja että kanssamme on mukavaa tehdä töitä. Työstämme jokaisena työpäivänä useita satoja työpyyntöjä, ratkomme häiriötilanteita ja teemme suunnittelutyötä asiakasympäristöihin. Niiden äärellä meidän täytyy lunastaa asiakkaiden luottamus päivittäin. Teemme sen eteen mielellämme ja uteliaasti töitä yhdessä asiakkaidemme kanssa, ja olen ylpeä joukkueestamme”, sanoo Sanna Mari Alppivuori, Enfon viestinnästä, asiakaskokemuksesta ja vastuullisuudesta vastaava SVP. ”Korkean asiakastyytyväisyyden lisäksi tulokset kertoivat, että olemme onnistuneet tuomaan vastuullisuusteemoja näkyvämmäksi asiakaspinnassa. Tämä on meille tärkeää ja jatkamme kasvumatkaamme myös vastuullisuuden parissa. Vastuullisuus on meille arkisia valintoja ja tekoja sekä jatkuvaa työskentelyä vastuullisuutta koskevan vaatimuksenmukaisuuden eteen”. Enfon vastuullisuudesta voi lukea lisää täältä.  

Palautetta antoi merkittävä määrä asiakkaistamme 

Enfon asiakaskyselyn vastaajissa oli edustettuina monia kymmeniä suomalaisia asiakasyrityksiä ja yksittäisiä vastauksia oli yhteensä lähes 80, mikä edustaa merkittävää joukkoa asiakkaidemme avainkontakteista. Tuloksia hyödynnetään sekä asiakastasolla että koko liiketoiminnan kehittämisessä koko asiakaskunnan näkemys huomioiden. Asiakaskokemusta tarkastellaan vuosittaisen kyselyn lisäksi jatkuvana osana yhteistyötä: Enfon asiakasvastaavat keskustelevat asiakaskokemuksesta säännöllisissä kohtaamisissa ja lisäksi loppukäyttäjäpalveluiden mittaamiseen on omat käytäntönsä. Toimiva IT-kokonaisuus ja sujuva palveluyhteistyö ovat hyväksi kaikille osapuolille. 

Jaa