Enfo uudistaa strategiaansa varmistaakseen kannattavan kasvun
Enfo uudistaa strategiaansa ja keskittyy jatkossa yhä vahvemmin digitaaliseen luottamukseen, dataan ja analytiikkaan sekä pilvipalveluihin. Enfon tavoite on olla asiakkaiden ja työntekijöiden luotetuin IT-kumppani pilvipohjaisten ratkaisujen kehittämisessä ja ylläpidossa.
”Tänä päivänä yritykset ja yhteiskunnat perustavat toimintansa dataan. Tiedon hallitseminen ja analysointi samalla, kun siirrytään pilveen, on yhä haastavampaa. Haluamme olla tunnettuja siitä, että olemme asiakkaidemme luotettu kumppani turvallisen, datavetoisen liiketoiminnan rakentamisessa pilveen. Uuden strategian myötä asetamme etusijalle digitaalisen, yhteiskunnallisen, ympäristöllisen ja taloudellisen vastuun kaikessa, mitä teemme. Uusi tarkoituksemme on työskennellä vastuullisemman ja älykkäämmän huomisen puolesta”, sanoo Enfon toimitusjohtaja Mikko Valorinta.
”Koronan jälkeiset markkinat näyttävät varsin lupaavilta, ja pilveen siirtyminen edesauttaa muutosta. Olemme tunnistaneet kolme aluetta, joilla odotamme kaksinumeroista kasvua seuraavien vuosien aikana. Nämä ovat digitaalinen luottamus, data ja analytiikka sekä pilvipalvelut", Valorinta jatkaa.
Enfo on määritellyt neljä kannattavan kasvun kiihdyttäjää vuosille 2022-2024. Ne keskittyvät työntekijäkokemukseen, toiminnan tehokkuuteen, erinomaisiin palveluihin ja asiakastyytyväisyyteen. Fokusalueet linkittyvät Enfon yritysvastuuseen, jonka ytimessä ovat yrityksen arvot. Enfon tavoitteena on keskittyä entistäkin enemmän asiakastyytyväisyyteen.
”Me toimitamme sen, mitä lupaamme. Saamme asiakkailtamme hyvää palautetta asiantuntemuksestamme ja yhteistyökyvykkyydestämme. Jatkossa haluamme olla tunnettuja myös proaktiivisuudestamme.”
Enfon uusi työnantajalupaus korostaa kehitystä, työ- ja yksityiselämän tasapainoa sekä hyvää johtajuutta inklusiivisessa kulttuurissa. Enfo on päättänyt laatia monimuotoisuuteen, tasapuolisuuteen ja osallistavuuteen liittyvän suunnitelman.
”Olemme asettaneet itsellemme kunnianhimoiset tavoitteet erinomaisesta asiakastyytyväisyydestä (+95 %:n suositusaste) ja työntekijöiden sitoutumisesta (eNPS>40). Uskomme vakaasti, että nämä muodostavat perustan kannattavalle kasvulle, ja tavoitteenamme on EBITA >8 % vuoden 2024 loppuun mennessä ja orgaaninen CAGR >8 % vuoden 2024 loppuun mennessä”, Valorinta kommentoi.